Szkoła Podstawowa nr 69
im. gen. Stanisława Sosabowskiego
w Gdańsku
Godło

WIZYTA W EUROPEJSKIM CENTRUM SOLIDARNOŚCI


W środę 5 grudnia klasy IB i IC odwiedziły Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku. Uczniowie brali udział w warsztatach, podczas których dowiedzieli się, jak powstają statki, co to jest wodowanie oraz jak należy dbać o bezpieczeństwo na hali stoczniowej. Dzieci miały okazję współpracować w grupach, wspólnie rozwiązując zadania i łamigłówki. Po obejrzeniu wystawy udały się na plac zabaw, gdzie czekała ich świetna zabawa.

Fotorelacja

Andrzejki w klasie IB i IC


W piątek, ostatni dzień listopada uczniowie klasy IB i IC wspólnie świętowali Andrzejki. Były wróżby, lanie wosku i mnóstwo pozytywnych emocji oraz dobrej zabawy.

Fotorelacja

Konkurs plastyczny "Choinki Jedynki"


W dniach 15 – 16 listopada uczniowie klasy II B przygotowali wspólną pracę na konkurs „Choinki Jedynki” o tematyce świątecznej. To była świetna okazja, aby wspólnie przygotować coś, co mamy nadzieję wspomoże Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko” i Fundację „Pomóż mi żyć”. Bo warto pomagać.

Fotorelacja

Klasy drugie na lekcji muzealnej


Dnia 31 października klasy drugie wybrały się na lekcję muzealną „W kantorze kupca” do dawnego dźwigu portowego i jednego z wyrazistych symboli Gdańska – Żurawia. We wnętrzu mogliśmy poznać jak wyglądało życie dawnych gdańskich kupców. Dowiedzieliśmy się czym handlowali, co jedli i jak mieszkali gdańscy mieszczanie. Na koniec była niespodzianka – mogliśmy wspiąć się po wąskich schodach na najwyższą kondygnację, gdzie z bliska mogliśmy zobaczyć mechanizm drewnianych kół deptakowych. Nie zapomnieliśmy też wyjrzeć przez okno i zachwycić się niezwykłym widokiem na Motławę i Ołowiankę. To był przyjemny czas poświęcony zdobywaniu wiedzy oraz kolejny etap rozwoju eksperymentu pedagogicznego.

Fotorelacja

IIB na filmie "Mała Stopa"


Dnia 14 listopada klasa II b wybrała się do kina na film „Mała Stopa”. Wyjazd był realizacją zaproszeń, które klasa otrzymała za zajęcie I miejsca w szkole w kampanii Rowerowy Maj 2018. Film bardzo się wszystkim spodobał. To był miło spędzony czas.

Fotorelacja

Wizyta w Piwnicy Romańskiej


Dnia 6 czerwca klasy pierwsze po raz ostatni w tym roku szkolnym odwiedziły Muzeum Archeologiczne. Tym razem wizyta odbyła się w Piwnicy Romańskiej. Na miejscu uczniowie obejrzeli krótki film ukazujący historię tego miejsca. Następnie wraz z przewodnikiem dzieci zeszły schodami do dawnych klasztornych pomieszczeń. Potem uczniowie zostali zapoznani ze stałą wystawą Muzeum. Wszystkim bardzo podobała się wycieczka, o czym świadczyło duże zaangażowanie uczniów podczas wizyty. Na zakończenie dzieci w podziękowaniu naszemu przyjacielowi A- Eksperymentu przekazały samodzielnie przez siebie wykonaną laurkę.

Fotorelacja

Tajemnice bursztynu


To już kolejna wizyta klas pierwszych w Muzeum Archeologicznym w ramach A-eksperymentu. W środę 18.04. 2018r. Muzeum Archeologiczne przygotowało dla dzieci warsztaty z przewodnikiem pt. „Tajemnice bursztynu”.
Wizyta w muzeum była ciekawą lekcją przyrody i fajną, kreatywną zabawą.

Fotorelacja

PRZYJACIELE A-EKSPERYMENTU


Edukacja włączająca dla uczniów z autyzmem oraz ich rówieśników z klasy równoległej, prowadzona jest przede wszystkim w środowisku szkolnym. Jednocześnie Szkoła Podstawowa nr 69 oraz Fundacja IWRD budują krąg partnerów: "Przyjaciół A-eksperymentu", którzy wspierać będą ten projekt w różnych aspektach.
Do tego grona zaproszone są instytucje z Gdańska i nie tylko, które udostępnią swoje przestrzenie i zasoby, tak aby dzieci mogły miło i kreatywnie spędzić razem czas. Taki wymiar edukacji włączającej to dla dzieci z autyzmem bardzo ważny trening umiejętności społecznych i komunikacyjnych. Dla ich rówieśników to przyjemny czas wspólnej nauki i zabawy, ale też lekcja tolerancji i akceptacji. Wspólnie tworzą fantastyczną grupę, która lubi razem spędzać czas – ucząc się i bawiąc.
Obecnie w gronie „Przyjaciół A – Eksperymentu” są dwie instytucje: Europejskie Centrum Solidarności oraz Muzeum Archeologiczne. Uczniowie z obu klas pierwszych odwiedzają regularnie te instytucje, gdzie edukatorzy prowadzą dla nich bardzo ciekawe warsztaty oraz dają przestrzeń do wspólnej zabawy. Bez wątpienia – obie te instytucje są prawdziwymi Przyjaciółmi naszego projektu i są w 100 % przyjazne uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi!

Dzień Autyzmu


Dnia 4 kwietnia obchodziliśmy w Naszej Szkole Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Tego dnia w akcie solidaryzmu z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wszystkie dzieci, nauczyciele i pracownicy szkoły „zaświecili na niebiesko” ubierając się na ten kolor.
Odbyły się zajęcia warsztatowe „Porozmawiajmy o autyzmie”. W realizowaną tematykę wprowadził dzieci pokazy krótkich filmów, które pomogły zrozumieć i uwrażliwić się na autyzm. Uczniowie poprzez zabawę i doświadczenia sensoryczne mogli przenieść się do świata autyzmu i poczuć jak poszczególne zmysły zniekształcają odbiór rzeczywistości. Dzieci zrozumiały, że dla tych wyjątkowych osób ważna jest akceptacja i wsparcie ze strony otoczenia.
Podsumowaniem tegorocznych obchodów było spotkanie, które poprowadzili rodzice dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Serdecznie dziękujemy wszystkim za aktywny udział w tegorocznych obchodach.

Fotorelacja

Zbudujmy razem statek


Dnia 6 marca klasy pierwsze były na kolejnej już lekcji w Europejskim Centrum Solidarności. Na zajęciach pt. "Zbudujmy razem statek" uczniowie dowiedzieli się na czym polega praca w stoczni. Uczniowie układali historyjkę obrazkową jak w jakiej kolejności powstaje statek (od projektu doi wodowania). Dzieci mogły samodzielnie stworzyć swój własny statek z magnetycznych elementów, przyczepiając je ścian budynku ECS. Następnie uczniowie zwiedzili jedną z wystaw multimedialnych, dzięki której mogli wczuć się w rolę pracownika stoczni. Ostatnią częścią odwiedzin była nagroda w postaci spędzenia czasu na kreatywnej sali zabaw.

Fotorelacja

Odkrywamy pradawną Afrykę


Wizyta klas pierwszych w Muzeum Archeologicznym to kolejny etap rozwoju eksperymentu pedagogicznego „Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”, realizowanego w ramach współpracy Szkoły Podstawowej nr 69 w Gdańsku i Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka. Muzeum Archeologiczne przyjaciel A - Eksperymentu, przygotował dla dzieci warsztaty z przewodnikiem pt. „Odkrywamy pradawną Afrykę”.
Uczniowie zapoznali się z życiem na pustyni i krajobrazem afrykańskim oraz kulturą dawnego Sudanu. Mogli podziwiać prezentacje odkryć archeologicznych m.in. rytów naskalnych, z badań gdańskich archeologów w Sudanie. Na koniec zajęć dzieci tworzyły własne ryty.
Wizyta w muzeum była nie tylko ciekawą lekcją historii, ale przede wszystkim fajną, kreatywną zabawą.

Fotorelacja

Klub nadmorskich odkrywców


Dnia 20 lutego klasy pierwsze były na kolejnej już lekcji w Europejskim Centrum Solidarności. Na zajęciach pt. Klub nadmorskich odkrywców. Uczniowie dowiedzieli się, jak wygląda kula ziemska oraz że znajdują się na niej oceany, morza i kontynenty. Lekcja geografii dotyczyła przede wszystkim Polski. Dzieci układały puzzle składające się z województw i najważniejszych miast tworząc mapę kraju. W kolejnej części zajęć przedstawione zostało szczegółowo województwo pomorskie. W nagrodę za wytrwałą pracę dzieci mogły skorzystać z placu zabaw.

Fotorelacja

Dlaczego woda jest mokra?


Dnia 14 lutego klasy pierwsze udały się na lekcję pt. „Dlaczego woda jest mokra?” do Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Dzieci dowiedziały się: co sprawia, że krople przyklejają się do szyby, a owady wodne nie toną, ale suną po powierzchni jeziora. Uczniowie brali udział w eksperymentach, dzięki którym poznali niezwykłe właściwości wody oraz innych cieczy. Lekcja była połączona z zabawą na wystawie interaktywnej.

Fotorelacja

ECS w gronie Przyjaciół A - Eksperymentu


Kolejny etap rozwoju eksperymentu pedagogicznego „Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”, realizowanego w ramach współpracy Szkoły Podstawowej nr 69 w Gdańsku i Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka. Do grona Przyjaciół A - Eksperymentu zapraszamy różne instytucje z Gdańska i nie tylko. Wspierające nas placówki udostępniają dzieciom swoje przestrzenie i zasoby, tak aby uczniowie klas pierwszych SP nr 69 mogły miło i kreatywnie spędzić czas. Taki wymiar edukacji włączającej dla dzieci z autyzmem i ich rówieśników to bardzo ważny trening umiejętności społecznych i komunikacyjnych. To przyjemny czas wspólnej zabawy, ale też lekcja tolerancji i akceptacji. Jedną z pierwszych instytucji z grona Przyjaciół A - Eksperymentu, które uczniowie odwiedzili jest Europejskie Centrum Solidarności. Bardzo się cieszymy, że taki wspaniały partner został naszym Przyjacielem, dając wyraz prawdziwej solidarności. W semestrze letnim uczniowie klas pierwszych będą regularnie odwiedzać ECS i tam wspólnie uczyć się i bawić.

Fotorelacja

Biblioteka otworem dla klas pierwszych


W dniu 16.01.2018r. uczniowie klas pierwszych udały się na wizytę do Biblioteki Publicznej, która mieści się w GCH Manhattan w Gdańsku Wrzeszczu. Uczniowie w interesujący sposób poznali pomieszczenia, w których można spędzić wolny czas, wypożyczając lub czytając na miejscu książki. Przybliżyli wiedzę o pracy bibliotekarza oraz sposobie wypożyczania książek, mieli możliwość obejrzenia książek dla dzieci. Cały pobyt w bibliotece pani bibliotekarka uatrakcyjniła zabawą „Zgadnij, jaka to postać z bajki?”, mieliśmy chwilę na dowolną zabawę, a także na wykonanie pracy plastycznej. Wizytę w bibliotece uwieńczyliśmy wspólnym zdjęciem. Była to bardzo interesująca i ciekawa lekcja.

Fotorelacja

Uroczyste otwarcie nowych przestrzeni edukacyjnych

5 stycznia 2018 roku, punktualnie o godzinie 12.00, w obecności wielu oficjeli, symbolicznym przecięciem wstęgi, otworzyliśmy nowo wyremontowaną część szkoły. Przestrzeń jest dedykowana uczniom z autyzmem, którzy uczą się w Naszej Szkole w ramach projektu "Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu". W wydarzeniu wzięło udział wielu gości z Rzecznikiem Praw Dziecka Panem Markiem Michalakiem i Zastępcą Prezydenta Gdańska Panem Piotrem Kowalczukiem na czele. Jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Polsce realizujemy tak nowatorski i wyjątkowy projekt, a od piątku w bardzo nowoczesnych przestrzeniach. Przy okazji prac budowlanych wyremontowano również toaletę chłopięcą na parterze. Jest ładna i nowoczesna.

Dziękuję wszystkim, którzy trzymali za nas kciuki podczas tworzenia tak niepowtarzalnej oferty edukacyjnej. Dziękuje za zaufanie i wsparcie, jakie otrzymaliśmy i wciąż otrzymujemy od Fundacji Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku oraz Wydziału Rozwoju Społecznego w Gdańsku. Jestem wdzięczny moim Nauczycielom, bo to w dużej mierze dzięki ich profesjonalizmowi, odwadze i wyjątkowości możemy tak skutecznie nauczać i wychowywać Dzieci.

Zapraszam do lektury artykułów, w których inni piszą o nas i piątkowym szkolnym wydarzeniu.

Z wyrazami szacunku
Kamil Gajewski
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 69
w Gdańsku
NEksperyment pedagogiczny w Gdańsku. "Edukacja włączająca" dla dzieci z autyzmem (www.tvn24.pl) 07.01.2018

Nowa przestrzeń do nauki dla dzieci z autyzmem. Realizują unikatowy projekt.(trojmiasto.pl) 08.01.2018

Galeria zdjęć z uroczystości - autor: Piotr Molęcki/BRPD

Edukacja włączająca dla dzieci z autyzmem w SP69 (Panorama. TVP3 Gdańsk) 05.01.2018

Nowe przestrzenie dla dzieci z autyzmem. (www.gdansk.pl) 05.01.2018

Nowa przestrzeń edukacyjna dla dzieci z autyzmem w Gdańsku. Pierwszy taki projekt w Polsce. (Radio Gdańsk) 05.01.2018

Przestrzeń edukacyjna dla dzieci z autyzmem w SP nr 69 w Gdańsku. (gdansk.naszemiasto.p) 05.01.2018

Jedyna taka klasa dla dzieci z autyzmem. Gdańska szkoła pionierem w Polsce. (www.gdansk.pl) 05.01.2018

GDAŃSK. NOWA PRZESTRZEŃ DLA EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ W SP 69 (kfp.pl) 05.01.2018

Unikatowy system edukacji z dziećmi autystycznymi w gdańskiej szkole. (stooq.pl) 05.01.2018

Gdańsk: wdrożyli nowatorski model edukacji dotyczący dzieci autystycznych. (www.rynekzdrowia.pl) 05.01.2018

Nowe przestrzenie dla dzieci z autyzmem. (wieczorpomorze.pl) 05.01.2018

Nowe przestrzenie dla dzieci z autyzmem w SP nr 69 w Gdańsku. (http://www.dziennikbaltycki.pl) 05.01.2018

IWRD znalazł Partnera, to My!

IWRD znalazł Partnera, to My!

Obejrzyjcie film!

Nowatorski projekt edukacji włączającej w Szkole Podstawowej nr 69

W Szkole Podstawowej nr 69 na Zielonym Trójkącie ruszył wyjątkowy projekt skierowany do uczniów z autyzmem. Dzięki współpracy ze specjalistami z gdańskiego Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz wsparciu Wydziału Rozwoju Społecznego UM, powstaje model edukacji włączającej, którego nowatorskie założenia już na wstępie zostały docenione przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Szkoła Podstawowa nr 69 w Gdańsku (www.szkola69.cba.pl) i Fundacja Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) w Gdańsku (www.iwrd.pl) nawiązały współpracę, w ramach której realizowany jest wspólny nowatorski projekt „Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” w klasach I-III. Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało projektowi status eksperymentu pedagogicznego, realizowanego pod opieką naukową Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. To ogromne wyróżnienie, bowiem taki status uzyskują wyłącznie projekty o szczególnym charakterze innowacyjności, wprowadzające nowatorskie rozwiązania organizacyjne i metodyczne. Potwierdza to fakt, iż w bieżącym roku szkolnym jest to jedyny eksperyment pedagogiczny w województwie pomorskim, zaś w całym kraju status taki przyznano zaledwie kilku projektom spośród zgłoszonych kilkudziesięciu.

- Nasza szkoła jest zawsze otwarta na nowości, dlatego postanowiliśmy poszerzyć ofertę edukacyjną i wyjść naprzeciw oczekiwaniom rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Innowacyjność nowego projektu polega na modyfikacji warunków i organizacji nauczania z uwzględnieniem indywidualnych predyspozycji uczniów z autyzmem oraz sukcesywne włączanie do grupy rówieśniczej. Status eksperymentu pedagogicznego oraz opieka naukowa Uniwersytetu Gdańskiego i wsparcie specjalistów z IWRD są gwarancją najwyższej jakości projektu. Naszym celem jest stworzenie optymalnych warunków dla kształcenia dzieci z autyzmem, ale realizacja tego projektu przyniesie korzyści całej społeczności szkolnej – podkreśla Kamil Gajewski, Dyrektor Szkoły.

- Na bazie rozwiązań wypracowanych u nas w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka, wspólnie z kadrą Szkoły wprowadzamy w klasach dla uczniów z autyzmem model edukacyjno-terapeutyczny oparty o zasady stosowanej analizy zachowania, jako najskuteczniejszej formy terapii dzieci z autyzmem. Duży nacisk kładziemy na zindywidualizowanie edukacji każdego ucznia z autyzmem, poprzez stworzenie planu zajęć dopasowanego do jego aktualnych predyspozycji oraz analizy sfer deficytowych, z możliwością elastycznego korygowania w toku procesu edukacyjnego – wyjaśnia dr Anna Budzińska, Dyrektor Fundacji IWRD.

Uczniowie mają odpowiednio dopasowane zajęcia indywidualne, zajęcia w małych grupach i w grupie równoległej, dające możliwość realizacji obowiązującej podstawy programowej oraz szanse na włączanie do grupy rówieśniczej. Ważnym aspektem jest wzmacnianie samodzielności uczniów z autyzmem, zarówno w zakresie nauki, uczestnictwa w zajęciach grupowych i funkcjonowania w grupie, jak i zwykłych codziennych czynnościach w środowisku szkolnym. Włączanie dzieci z autyzmem do grupy rówieśniczej będzie się odbywało zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami i będzie miało charakter elastyczny, dający możliwość dokonywania bieżących korekt w zakresie wymiaru czasowego integracji uczniów. Jednocześnie prowadzone będą działania edukacyjne przygotowujące grupę rówieśniczą do włączenia uczniów z autyzmem. Beneficjentami tego projektu będą wszyscy członkowie społeczności szkolnej, a wypracowany model edukacji włączającej będzie mógł być przenoszony do innych placówek. Już w bieżącym roku szkolnym 2017/2018 w Szkole Podstawowej nr 69 powstał pierwszy oddział, w którym uczy się 4 dzieci z autyzmem. Projekt zakłada nabór do pierwszej klasy w kolejnych latach. Specjaliści z IWRD prowadzą nadzór merytoryczny w projekcie, w tym szkolenia i staże dla nauczycieli, a ponadto stałe superwizje. Na początku 2018 roku planuje się otwarcie docelowej, wyremontowanej przestrzeni w szkole, która na służyć realizacji tego projektu.

- Edukacja dzieci z autyzmem jest ogromnym wyzwaniem, a rozwiązania powszechnie stosowane w szkołach mają wiele słabości. Dlatego tak bardzo cieszymy się, że powstała pierwsza klasa w tak nowatorskim formacie, który daje naszym dzieciom szanse na rozwój i lepszą przyszłość. Serdecznie dziękujemy Dyrektorowi i kadrze Szkoły za zaangażowanie i życzliwość, fundacji IWRD za profesjonalizm i wsparcie oraz władzom Miasta Gdańska za poparcie tego wyjątkowego projektu. Mój syn, podobnie jak i jego koledzy z klasy, z ogromną radością i motywacją chodzą do nowej szkoły – mówi Małgorzata Wokacz-Zaborowska, mama jednego z uczniów nowej klasy.

O skuteczności terapii behawioralnej w świetle badań naukowych można przeczytać tu: www.fundacja.iwrd.pl/autyzm/terapia

slajdWRS

Wycieczka do Muzeum Archeologicznego w Gdańsku


Dnia 19 grudnia 2017 r. klasa I a i I b wybrały się do Muzeum Archeologicznego w Gdańsku na zorganizowane zajęcia muzealne. W czasie zajęć dzieci zostały wprowadzone w tematykę archeologii, dowiedziały się jak wyglądało życie codzienne ludzi prehistorycznych. Uczniowie poznali kamienne i krzemienne narzędzia, służące do prac domowych oraz polowań. W dalszej części pracownik muzeum pokazał dzieciom wystawę dotyczącą naczyń ceramicznych. Następnie, po krótkiej prezentacji dotyczącej sposobu ich wyrabiania, dzieci samodzielnie wykonały repliki z plasteliny. Uczniowie byli bardzo zainteresowani lekcją, co było widoczne w ich dużej aktywności.

Fotorelacja

Tak pracujemy na zajęciach

Lekcja tolerancji w klasie Ia i Ib


We wtorek w klasie I odbyła się lekcja tolerancji. Naszym gościem była pani psycholog Magdalena Mętkowska-Walewska z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4. Na początku każdy z nas miał okazję przedstawić się i opowiedzieć kilka słów o swoich zainteresowaniach. W oparciu o opowiadanie „Franklin i jego przyjaciele” przeprowadziła z nami rozmowę na temat tolerancji, dzięki której dowiedzieliśmy się, że każdy z nas jest inny i nie należy zbyt szybko oceniać innych. Zwłaszcza w grupie tolerancja jest bardzo potrzebna. Na zakończenie zajęć bawiliśmy się w zabawę „Ciuciubabka”, „Myjnia samochodowa”. Było sporo śmiechu i ciekawych wrażeń. Tolerancja to podstawa.

Fotorelacja

Lekcja przedsiębiorczości na Stadionie


Atrakcją dla dzieci z klas pierwszych okazała się wycieczka na Stadion Energa Gdańsk połączona z przeprowadzeniem lekcji przedsiębiorczości. Na miejscu powitał nas Dyrektor ds. Komunikacji i CSR Wojciech Dąbrowski, który przedstawił nam prezentację na temat działalności stadionu. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek związanych ze stadionem. Podsumowaniem naszej aktywności była paca w grupach. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie stadionu. Podczas spaceru dotarliśmy do przebieralni zawodników, jak również miejsc dla VIP-ów. Wycieczka bardzo nam się podobała, tym bardziej, iż niektórzy z nas byli na stadionie po raz pierwszy. Moc wrażeń!!!

Fotorelacja

Co słychać w IB?


Zdrowie to podstawa o czym mogli przekonać się uczniowie klasy IB podczas Olimpiady w Jarzynowie zorganizowanej w naszej szkole. Chłopcy aktywnie brali udział w konkurencjach przygotowanych z tej okazji.
Podczas omawiania jesiennych warzyw i owoców uczniowie wyklejali z bibuły dynię. Razem z przyjaciółmi z IA chłopcy uczyli się aktywnie matematyki. Nauka liczenia została połączona z zabawą muzyczno – ruchową w małych grupach.
W dniu 8 listopada odwiedziliśmy Środowiskowy Dom Samopomocy w dzień otwarty. Tam ćwiczyliśmy z fizjoterapeutą, patrzyliśmy jak wykonywać ozdoby świąteczne oraz podziwialiśmy piękne obrazy i prace artystyczne podopiecznych.
Wspólnie z uczniami klasy IA, chłopcy z IB wybrali się do Teatru Miniatura na spektakl pt. „Siedmiu Krasnoludków”. Następny dnia w szkole obchodziliśmy uroczyste obchody z okazji Święta Niepodległości.

Fotorelacja

Pasowanie na Ucznia klasy pierwszej


W dniu 17.10.2017r. odbyła się uroczystość pasowania na ucznia klasy pierwszej. Na ten wspaniały moment uczniowie klasy pierwszej czekali i przygotowywali się od dłuższego czasu. Na ceremonię zostali zaproszeni dyrekcja, nauczyciele, rodzice uczniów, kombatanci, a wśród nich kapitan Wacław Butowski, major Edmund Popieliński, porucznik Czesław Chmara. Swoją obecnością zaszczycili nas goście z Wydziału Rozwoju Społecznego Urzędu Miasta: Zastępca Dyrektora Pan Grzegorz Kryger oraz Pani Kierownik Bogumiła Bieniasz. Nie zabrakło również Grupy Rekonstrukcji Historycznej w osobie p. Leszka Kosiby oraz p. Adriana Spyry.
Wszystkich zgromadzonych przywitała prowadząca uroczystość p. Mirosława Pawlicka. Następnie Dyrektor Szkoły Kamil Gajewski przywitał wszystkich obecnych. Swoje przemówienia do uczniów i gości skierowali major Edmund Popieliński i Pan Grzegorz Kryger.
Uczniowie klas Ia i Ib zaprezentowali swoje umiejętności poprzez recytację wierszy i piękny, głośny śpiew piosenek.
Główną część stanowiło Uroczyste Ślubowanie uczniów oraz pasowanie na ucznia. Po złożeniu przyrzeczenia każdy pierwszak został pasowany szablą. Aktu tego dokonali kombatanci poprzez dotknięcie szablą ramienia. Było to wielkie przeżycie dla dzieci. Każdy uczeń ślubował być dobrym kolegą, kochać Ojczyznę, szanować rodziców i nauczycieli. Taki sposób pasowania na ucznia jest w naszej szkole wieloletnią tradycją. Oficjalną część zakończono pamiątkowym zdjęciem uczniów, gości i nauczycieli.
Następnie wszyscy udali się na poczęstunek, gdzie dzieci zostały również obdarowane dyplomami i drobnymi słodkościami. Każdy uczeń otrzymał swój pierwszy dokument, jakim jest legitymacja szkolna. Był to niesamowity dzień dla pierwszaków.
Naszym najmłodszym uczniom życzymy wielu sukcesów w nauce i samych przyjemnych chwil.

Fotorelacja

W klasie 1b


W klasie Ib 29 września odbyła się uroczystość z okazji Dnia Chłopaka. Chłopcy w minionym czasie pilnie uczyli się z rówieśnikami z klasy Ia. Uczestniczyli w zajęciach polonistycznych, matematycznych oraz plastycznych i muzycznych. Oprócz wymienionych lekcji uczniowie wspólnie spędzają czas podczas zajęć dodatkowych takich jak szachy, zumba czy tańce Gabi. Ulubiona częścią dnia dla chłopców jest ta z aktywnością fizyczną, którą mają podczas w-f, basenu i licznych zajęć tanecznych. Wspólnie z klasami 0-III uczniowie powitali nową porę roku – jesień. Chłopcy z pomocą rodziców i pań przygotowali plakat i prace plastyczno – techniczną oraz piękne przebrania jesienne na pokaz mody.
>
Fotorelacja

Czterej muszkieterowie z klasy Ib


Pierwszy miesiąc edukacji klasy Ib dobiega końca. Przez ten czas odbyło się wiele ciekawych lekcji, zabaw, spotkań z rówieśnikami i przyjaciółmi szkoły oraz mała wycieczka. Początek roku szkolnego zapoczątkowaliśmy zapoznaniem uczniów i ich rodziców z kadrą pedagogiczną. Czterej muszkieterowie z klasy Ib z chęcią brali udział w zajęciach i zabawach z rówieśnikami z klasy Ia. Na zajęciach uczyliśmy się nowych zabaw ruchowych i muzycznych oraz wierszyków. Były okresy wytężonej pracy, ale nie zabrakło czasu na rozrywkę: pokazy tańca „Gabi” i dancehall oraz basen. Na zaproszenie Środowiskowego Domu Samopomocy znajdującego się nieopodal naszej szkoły uczestniczyliśmy w warsztatach plastycznych, rękodzieła, kulinarnych oraz integracyjnych w formie zabawy. Na zakończenie pracowitego miesiąca chłopcy mieli okazję wspólnej zabawy na Playground Arena z przyjaciółmi ze swojej poprzedniej placówki do której uczęszczali.

Fotorelacja